loading...
سنگ صبور2
تنها(مهرداد) بازدید : 166 دوشنبه 25 خرداد 1394 نظرات (1)

در پيش بيدردان چرا فرياد بی حاصل کنم

 

                             گر شکوه ای دارم ز دل با يار صاحبدل کنم

در پرده سوزم همچو گل در سينه جوشم همچو مل

                             من شمع رسوا نيستم تا گريه در محفل کنم

اول کنم انديشه ای تا برگزينم پيشه ای

                             آخر به يک پيمانه می انديشه را باطل کنم

آنرو ستانم جام را آن مايه آرام را

                             تا خويشتن را لحظه ای از خويشتن غافل کنم

از گل شنيدم بوی او مستانه رفتم سوی او

                             تا چون غبار کوی او در کوی جان منزل کنم

روشنگری افلاکيم چون آفتاب از پاکيم

                             خاکی نيم تا خويش را سرگرم آب و گل کنم

غرق تمنای توام موجی ز دريای تو ام

                             من نخل سرکش نيستم تا خانه در ساحل کنم

دانم که آن سرو سهی از دل ندارد آگهی

                             چند از غم دل چون رهي فرياد بی حاصل کنم ‏

 

رهی معیری

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط arista در تاریخ 1394/03/31 و 13:03 دقیقه ارسال شده است

عالی شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 144
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 522
  • بازدید سال : 3,126
  • بازدید کلی : 40,036
  • کدهای اختصاصی